Min bloggliste

onsdag 20. februar 2013

Marsipankaker

Hei, ser at jeg ikke har blogget siden november. Grunnen er at det har ikke vært tid til det. Når jeg baker for salg blir det sjelden tatt bilder da det blir så mye ekstra vasking/spriting av hender. Jeg har også jobbet med merking av produktene mine og Haacap , flytskjema, fareanalyser. Deltatt på julemesser og stands. Og ikke minst kopiert og sendt avgårde masse papirer til min supre regnskapsfører Sølvi.


Marsipankake er stadig aktuelt og når noe skal feires er den ofte å finne på kakebordet.

Jeg har endelig fått lært meg teknikken med å få lokket pent på kaken uten store folder og luftbobler. Trenger fortsatt trening men går ganske greit nå. Takk til Lene som hadde mini-kurs hjemme hos seg selv.
Tre kaker ble trukket med marsipan ;


En rosa kake til pappa. Glutenfritt sukkerbrød fylt med vaniljekrem og bringebær.



 
kake nr 2 fikk litt rettere kanter. Enkelt pynta, kaken ble onsdagsdessert hos guttene og Mari.
 
 
Ups kake nr 3 var pyntet til vårt 3 års jubileum. Ikke tatt bilde, ikke spiste vi kaka heller så den ble spist i matpausen til "karan" på fjellet.
 

Ble nok bobler istedet for kake. Nicolas Feuilatte, brut. En av favorittene mine. <3
 
 
 
 
 
 
 
Så da helgen kom leverte jeg 3 glutenfrie Morsdagskaker til Spar butikken i Eggedal. Veldig stas at de tar inn ferske glutenfrie bakevarer.
 
 
 
 
Måtte bare ha med ett utsiktsbilde fra bakekjøkkenet mitt.
 
Håper å finne litt tid til blogging innimellom bakejobb og hjelpepleierjobb.
 
Ha en fortsatt fin uke.
 
MG
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar