Min bloggliste

fredag 22. februar 2013

Bløtkaker istedet for dessert.

Bløtkake kan fint serveres som dessert istedet for både dessert og kakebord.  Spesielt i selskap hvor det blir dans utpå kvelden er det greit å ikke ha overspist seg på kaker.

Fikk en slik bestilling og jeg fikk frie hender til innhold og pynting. Da jeg er glad i å pynte cupcakes ble samme teknikk overført til bløtkakene. Brukte 1M tipp.







                               9 store bløtkaker klare for å settes i kakeesker for levering.








Sukkerbrød klare til å bli delt i 3 lag. De er bakt av egg, sukker, vann, potetmel og rød semper fin mix.  Dynket med eplejuice, rørte bringebær blandet med bringebærsyltetøy og pisket kremfløte ble valgt som kakefyll.






 
 
 
Her har de fått pyntet seg med roser av pisket krem.
 
 
 
 
 
 
 
 
Hadde på forhånd lagd marsipanroser i mørk rosa farge. Drysset litt glitter på rosene og kremen for å få litt ekstra GLAM effekt. 
 
 
Det ble kake til overs så jubilanten spanderte den på beboerene på Eldresenteret i bygda. Flott gjort av henne.
 
 
Idag har jeg bakt ett stort sukkerbrød. Imorgen skal det fylles og pyntes til jente barnedåp. Gleder meg veldig. Pynten er delvis klar, marsipanen er farget svakt babyrosa.
Kommer innlegg over helgen.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar