Min bloggliste

fredag 18. mai 2012

Kaptein Sabeltann kake

Lenge siden jeg har blogget, vært mye jobb i mai og heldigvis noe baking.  Denne uken har jeg fått leika meg med marsipan og fondant. Første levering var en marsipankake med selveste Kaptein Sabeltann som motiv.  Etter å ha googlet lignende kaker fikk jeg inspirasjon fra Hanne`s kaker. Hun hadde trinn for trinn bilder hvordan modellere sjørøveren som er så populær blant barna.



Bruker nettbakerens bunnmasse; egg, sukker, potetmel, glutenfritt mel og vann. Knallgod luftig bunn, i orginaloppskriften er det hvetemel men byttet det ut med rød semper fin mix. Slo av 30 gram.

Kaken ble fylt med en  blanding av jordbærsyltetøy/ ferske jordbær og pisket kremfløte.

Trekte kaken i extra hvit marsipan fra Pals. Drysset på litt glitter....han liker jo glitter og stas denne sjørøver kapteinen.



Festet 4 gullmynter med litt frosting. De er ikke spiselige så  informerte om det ved levering.


Snart 10 000 visninger på bloggen min, utrolig gøy.



5 kommentarer:

  1. Kaka var kjempe fin og kjempe god! Når den ble tatt frem var det "åhhh" fra de minste gutta i selskapet. Mistenker ungene for å spise ekstra mye kake på grunn av motivet... Sabeltann var litt hard i magen, men veslemor momset han i seg:) Anne-T.

    SvarSlett
  2. Hei, så koselig å høre. Ja, er stas med motiv/figurer på kaker i barneselskap. Det er så herlig å se barna bli så glade for en kake.
    Hva syns du om sukkerbrødet? Mener selv at denne oppskriften er den beste hittil.

    Takk igjen for utfordrende oppdrag.

    SvarSlett
  3. Så tøff kake:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, tøff og litt skummel eller??hehe.

      Slett
    2. Hei, Jeg vil gjerne vite om pris for en kake, hvis jeg bestiller noe lignende hos deg :-) Mvh Margarita

      Slett