Min bloggliste

fredag 6. april 2012

Påskekos

Påsken er for meg tid for familie, hytta, turnusarbeid, kakebakst og mye kos.  Startet litt seint på fredag (satt oppe til kl 0145 og lagde ferdig min forretningsplan som var hjemmeleksa mi fra Kvinnovasjon 2012)   med å bake red velvet cupcakes som jeg pyntet som kyllinger. Farget creamcheese frostingen gul, lagde nebb av marsipan og brukte daijmkuler som øyne. Frostingen er silkemyk så kan garantere at ingen er like, hehe Tipset fant jeg på hjemmesiden til Mølleren.



Kyllingene ble omplassert , noen ble med Kirkebygda produkter til Bondens Marked, noen ble med til Spekeburet i Uvdal og resten til  ei venninne som er flink å støtte meg. Håper kakene er solg og spist opp.



Leika meg litt på kjøkkenet før påske med marsipan og nye utstikkere:



Og jammen ble det gul sangria: en flaske tørr cava, en flaske Flæderblomstjuice, 3 dl cognaclikør og appelsin i skiver. Skulle egentlig være cognac og sukkerlake så jeg tok en kjapp variant. Smakte deilig ute i påskesolen.



                                                                 
Idag er det pyntet 2 marsipankaker som skal bli med i selskap hos tanten min.
De kommer på bloggen seinere. Nå er det litt påskefri og testing av nye "bobler"

                                          Fortsatt god påske til alle mine lesere..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar