Min bloggliste

lørdag 7. april 2012

Marsipankaker til påskeselskap


Familien min på morsiden er godt spredd; Bergen, Strømstad, Oslo, Eggedal/Rødberg, Uvdal og Kongsberg .  Når alle drar hjem til Numedal prøver vi å samles . Vi har spleiselag der alle bidrar med noe til selskapet så blir det ikke så altfor mye arbeid på vertskapet.
Langfredag var vi invitert til tanten min og hun ønsket at jeg skulle ha med marsipankake. Har lagd en stor kake og en mindre som skal forestille ett påskeegg. Påskeegget er fylt med laktoseredusert krem. Begge kakene er bakt av glutenfritt mel.




Mitt første påskegg som marsipankake.




Påskekake med selvlagd pynt.





Kakene er fylt med rørt jordbær og pisket krem.

Marsipan fra select flavour, den smaker godt og er veldig god å jobbe med. En av fordelene med å være registrert som firma er å få handle hos de store leverandører.  Påskeliljene er i gulfarget mmf.

Kakene er spist, var gode  men litt tykkt marsipanlokk. Hadde i kjevle på Jellum så brukte ei "Vossavann" flaske.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar