Min bloggliste

lørdag 15. oktober 2011

Bursdags bakst.

I dag har jeg bakt oreo cupcakes, smash cupcakes og sitron cupcakes med salt lakris. Min kusine Heidi fyller 44 år idag, og da samles familien til kaffeslaberas.

Satte kakene på bilpanseret til min lille røde  for å fotografere dem utendørs,


Sitron cupcakes med salt lakris, frosting med revet appelsinskall. Oppskrift fra Chopcakes. Brukte rød semper fin mix istedet for hvetemel. Vi var 2 cøliakere i selskapet til Heidi.



Smash cupcake , denne oppskriften er også ifra Chopcakes. Har også byttet ut hvetemel med glutenfritt mel. det er vaniljekesam i mange av oppskriftene Chopcakes bruker, virker som det er ett pluss for det glutenfrie melet som er veldig "tørt".


                                      
Oreo cupcakes, brukte sjokolade cupcakes oppskriften fra boka A piece of cake, blandet inn grovt hakka oreokjeks i røra. Frostingen er Philadelphia naturell rørt med melis, balndet med pisket kremfløte og oreokkkjeks som er knust i en blender. Dette er den beste oppskriften ifølge min eldste sønn. Prøvde også en variant med å spare smulene til pynt på frostingen, "ikke helt det samme mamma", fikk jeg som tilbakemelding.

2 kommentarer:

  1. Det er så artig å se alt du kommer på! Det med bilpanseret var jo genialt, da! Og jeg får så lyst på litt søtt til morgenkaffen....

    SvarSlett
  2. Hei, det hender jeg er i det kreative hjørnet. Skulle gjerne hatt bedre kamera så jeg fikk bedre bilder.
    Deilig med søtt til morgenkaffen,spesielt i helgen eller på hytta når en kan ha en laaang morgen til utpå dagen en gang.

    SvarSlett